Права споживача під час проведення гарантійного ремонту
Всім відома ситуація, коли мобільний телефон, холодильник, електрочайник чи пральна машина виходять з ладу, і намагаючись їх полагодити, інколи можна
стикнутись із численними проблемами. Магазини, як правило, відправляють споживачів до сервісних центрів, а ті знаходять масу причин, щоб відмовити в
безкоштовному і своєчасному ремонті, трактуючи законодавство про захист прав споживачів на свій розсуд, включають в квитанції про прийом товару на гарантійний
ремонт нічим не обґрунтовані формулювання, найпоширеніше з них: «Термін ремонту збільшується в разі відсутності запчастин до 30 або 60 діб».
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» продавець (виробник, виконавець) зобов’язаний передати споживачеві товар належної якості, а також надати інформацію про нього. На вимогу споживача йому повинні надати документи, які підтверджують належну якість товару. Закон зобов’язує виробника
(виконавця) забезпечити нормальну роботу товару протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін на комплектуючі вироби повинен бути не менше, ніж
гарантійний термін на основний виріб. Гарантійний строк зазначається в паспорті на товар або в іншому документі, що додається до товару.
У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну виробник (виконавець) зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного
ремонту. При виконанні гарантійного ремонту гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті. Якщо на товар не встановлений гарантійний строк, споживач має право пред’явити вимогу про виконання гарантійного ремонту, якщо недоліки були виявлені протягом двох років з дня передачі товару споживачеві
Звертаємо увагу споживачів на те, що Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення споживачем правил
користування товаром або його зберігання. Причому порушення правил експлуатації повинно бути доведено експертизою.
З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання гарантійного ремонту, споживач відповідно до статті 8 Закону має право
звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача (далі
– виконавець). Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта, з позначкою про дату
продажу. Якщо претензію відмовляться прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в такому випадку
споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію. Виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги споживачем. Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт зазначено термін ремонту 28 днів, споживач має право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів. Звертаємо увагу, що за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару. Якщо ваші права порушені – звертайтесь із заявою до Головного управління
Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова, 24, м. Івано-Франківськ або надсилайте заяву зручним способом:
- поштою,
- електронною поштою – [email protected],
- через веб-сайт управління –
https://vetif.gov.ua/component/banners/click/36.htmlКонтактний телефон управління захисту прав споживачів та контролю за
регульованими цінами 0342-52-83-98.